Schep uw bord bij de lunch of het diner vol met groenten. Ze bevatten veel vezels, water en vitaminen en zijn goed voor het spijsverteringssysteem.

Als uw maag vol zit met groenten, is er minder ruimte voor vetter eten neem zetmeelarme groenten om meer kleur te krijgen op uw bord: bonen, paprika, asperges, broccoli, bok choy of andere Aziatische groenten, kool, champignons en alle verschillende soorten sla.

Gebakken bonen, bonensalade, kikkerharten, kidneybonen op nacho's - peulvruchten zijn de beste vrienden van iemand die een dieet volgt. Ze vullen, bevatten vrijwel geen vet en staan heel laag op de GI. Dit betekent dat het heel lang duurt voordat ze zijn verteerd en dat ze geleidelijker in de bloedsomloop worden opgenomen dan bijna alle andere koolhydraten. Bovendien zijn bonen voedzaam en bevatten ze vitamine B, eiwitten, mineralen en vezels. Als u een deel van uw aardappelen of rijst kunt vervangen door bonen, bent u al goed op weg om snel verzadigd te raken. U kunt ook gewoon een half kopje bonen door macaroni, couscous of rijstgerechten mengen. Om zo min mogelijk last te krijgen van winderigheid, kunt u het best bonen uit blik kiezen of gedroogde bonen langer laten inweken.

Eet iedere dag een grote kom salade. Een salade bevat veel water en iedereen die een dieet volgt, mag er veel van eten. U krijgt daardoor veel vitaminen, essentiële mineralen en antioxidanten en dat allemaal met heel weinig vet of calorieën, Vier blaadjes sla bevatten slechts 2 calorieën, een hele krop bevat minder dan 20 calorieën. Kortom, een salade is een droom voor voedingsdeskundigen.

Begin met veel slablaadjes, plakjes komkommer, paprika, tomaat, radijs, selderij, champignons, sugar snaps, spruiten en wortelen. Hoe meer hoe beter. Als u restjes hebt van gekookte of gegrilde groenten, meng ook die er dan door. Werk de salade af met verse kruiden zoals koriander, munt of basilicum.

Vergeet de dressing niet, een beetje sladressing helpt bij uw lijnpogingen, on- danks dat het een beetje vet toevoegt. De zuurheid van een dressing, van citroensap of azijn, vertraagt de vertering ven koolhydraten, waardoor u zich langer verzadigd voelt.

CONTACT

Telefoon:
011 80 29 60

Email:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Adres:
Molenstraat 2 b 1
3990 Peer

logowit200

 

OPENINGSUREN

Maandag: 9u15 - 20u30
Dinsdag: 9u15 - 20u30
Woensdag: 9u15 - 13u00 / 17u00 - 20u30
Donderdag: 9u15 - 20u30
Vrijdag: 9u15 - 16u00
Zaterdag: gesloten

 

NIEUWSBRIEF

Registreer voor onze nieuwsbrief
Please wait

ROUTE

 
facebook_page_plugin
Back to top