GEZOND EN LEKKER

Goede voornemens, ik ben fan!  Daarom houd ik het niet bij 1 januari, maar heb ik elke dag goede voornemens.   Om gezond te eten bijvoorbeeld.  De ene dag doe ik dat, de andere dag wordt het een het pizza of zoiets.  Maar toch probeer ik steeds het beste eruit te halen.  Eten we bv. pizza; dan zorg ik dat ik een slaatje erbij kan eten en neem ik niet de vetrijkste pizza!  Om in de koudste en donkerste maand van het jaar ineens alles om te gooien en heel streng te zijn in wat ik eet, werkt niet voor mij!  Dan zit ik 's avonds in de zetel blij, omdat ik er niet meer uithoef en kan ik alleen maar balen omdat de smaak van het lekkere eten van december me nog bijstaat.  Gelukkig staat gezond niet synoniem voor afzien!  Ik hoor vaak excuses van vrouwen als ze iets ongezonds eten.  Met schuldgevoel eten doe ik niet!  Als ik eet, dan laat ik het me smaken, of het nu een salade is of chips.  En echt, het voelt en smaakt zo een stuk beter.

Laat je goede voornemens niet in een dieet zitten.  Er is geen fun aan als je telkens weer een dieet moet volgen om de kilo's eraf te krijgen!  Dan gaat het helemaal verkeerd met je!

Laat je goede voornemens in een gezondere en tegelijkertijd lekker manier van eten zitten.  HET KAN ECHT!!!

 

tips:  * Beweeg meer en doelgericht, bezig zijn is GEEN beweging!  Ga eens naar buiten voor een wandeling of spring op de fiets naar de winkel!

         * Zet een schaaltje noten met schil op de salontafel, samen met een notenkraker voor 's avonds

         * Zorg voor voldoende vers fruit en rauwe groenten in huis

         * Indien je vandaag geen tijd hebt om te koken, zorg dan dat je gisteren al iets gemaakt hebt voor vandaag

         * Zorg altijd voor verse, magere soep in huis; goed voor vitaminen en een snelle, kcal-arme maagvuller

 

 

OPENINGSUREN

Maandag: 8.30 - 13.00 en 17.00 - 22.00
Dinsdag: 8.30 - 20.00
Woensdag: 8.30 - 13.00 
Donderdag: 8.30 - 13.00 en 15.30 - 22.00
Vrijdag: 8.30 - 16.00
Zaterdag en zondag gesloten

 

NIEUWSBRIEF

Registreer voor onze nieuwsbrief
Please wait
 
 
Back to top